Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Branded content ny kategori i Cannes

Publicerad: 19 januari 2012, 08:09

Cannes Lions har annonserat ut ännu en ny kategori i årets upplaga av tävlingen: Branded content and entertainment.


Kategorin ska prisa marknadsföring som har skapats på egen hand eller tillsammans med partners som engagerar mottagarna på relevanta plattformar, snarare än traditionell reklam i köpt media. Det kan göras genom att antingen skapa egenutvecklat material eller programmering för ett varumärke eller genom naturlig integration i existerande kanaler.

Bidrag måste också kunna visa hur konsumentinsikt som framgångsrikt integreras i originalmaterial skapar engagemang hos publiken och skapar synergier genom köpt, ägd och förtjänad media.

Ordförande för kategorin är Avi Savar, grundare och cd på byrån Big Fuel som arbetar med branded content.

Detta är den andra nya kategorin i 2012 års upplaga av Cannes Lions. Tidigare annonserades att en mobilkategori instiftas i årets tävling.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.