Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brandkåren släckte OLW:s "rykande" reklamskylt

Publicerad: 2 Mars 2017, 13:07

OLW:s reklamskylt före och efter brandkårens ingripande.

Brandkåren rycker vanligtvis ut och gör viktiga samhällsinsatser. På torsdagsmorgonen blev det dock lite fel när de försökte släcka OLW:s "rykande" reklamskylt.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamReklamOLW

Under torsdagsmorgonen blev personalen på OLW informerade om att deras nya reklamskyltar för ugnsbakade chips hade vandaliserats. Skylten var en så kallad kreativ skylt och var uppsatt vid Stureplan i Stockholm.

Efter lite luskande visade det sig dock att det var brandkåren som hade förstört skylten – i tron om att den brann på riktigt. I brandkårens händelserapport kan man läsa att "händelsen gav lärdomar som bör spridas inom svensk räddningstjänst".

För att visa hur genuina de ugnsbakade chipsen verkligen är hade OLW, efter idé av Åkestam Holst och i samarbete med JCDecaux och Havelle, nämligen installerat en liten rökmaskin i nederkanten av skylten. Det i kombination med de glödande lysrören fick alltså brandkåren att slå sönder skylten i jakt på källan till röken.

– Vi är naturligtvis tacksamma över att brandkåren i Stockholm är så uppmärksamma, även om det i det här fallet blev lite fel. Nu ska vi se hur vi ska göra för att laga skylten och samtidigt förhindra liknande utryckningar i framtiden, säger Stina Petrini, CSR- och kommunikationschef på OLW.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamReklamOLW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.