Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Brandos traskar ut i ny storkampanj

Publicerad: 21 mars 2011, 10:14

Med start denna vecka går skobutiken Brandos ut i en ny stor kampanj för att ta upp fajten mot konkurrenterna inför vårens stora försäljningsperiod.


Ämnen i artikeln:

Brandos

– Målet med Brandosfilmen är att öka Brandos skoförsäljning. Det fanns tydliga försäljningsmål i uppdragsbeskrivningen. Ett perfekt uppdrag för oss på The Plahn kände vi direkt. Vi tänkte långsiktigt och försökte hitta någonting som på ett smart sätt kopplade ihop försäljningen på nätet och att man faktiskt får hem skorna till sig. Här hittade vi snabbt en tydlig och rolig keyvisual i datorskärmarna på fötterna i filmen som framöver kommer att användas i de flesta kanaler för snabb igenkänning. Lite roligt och knäppt helt enkelt, säger Magnus Plahn, vd på The Plahn.

Filmen kommer att visas i Sverige, Norge och Finland med start denna vecka.

Fakta

@font-face {  font-family: "Cambria";}@font-face {  font-family: "ヒラギノ角ゴ Pro W3";}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }p.ThePlahnrubrik12, li.ThePlahnrubrik12, div.ThePlahnrubrik12 { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; color: black; font-weight: bold; }p.ThePlahnbrd10, li.ThePlahnbrd10, div.ThePlahnbrd10 { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 10pt; font-family: "Times New Roman"; color: black; }div.Section1 { page: Section1; }

Teamet bakom

Arbetsgrupp på The Plahn:

Magnus Plahn, projektledare

Yasin Lekorchi, CD

Daniel Johansson, AD

Kim Dahlin och Niklas Lindroth, Copy

Produktionsbolag: It´s Showtime

Regissör Happycamper
Producent: Peter Sarhammar

Brandos:

Peter Nee, marknadschef

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Brandos

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.