Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Branschen fattar inte hur stort det är”

Publicerad: 11 september 2013, 13:00

Foto: Andreas Elgstrand.

Great Works CD Ted Persson har ett nära samarbete med grundaren av Tomorrow Awards, Ignacio Oreamuno. Tävlingen går av stapeln på torsdag nästa vecka: – Ignacio kände att många reklamtävlingar hade för många kategorier och ville dra igång en gränsöverskridande reklamtävling. Jag tror inte riktigt att branschen fattar hur stort det är den nu är i Sverige, säger Ted Persson.


Ämnen i artikeln:

Art Directors ClubGreat WorksTomorrow awardsTed Persson

"Byråerna i Sverige låter sig inte definieras utan experimenterar fritt med idéer och tekniker på ett sätt vi inte ser på andra ställen i världen. Därför är Sverige det perfekta värdlandet för Tomorrow Awards 2013”, säger Ignacio Oreamuno, Executive Director på Art Directors Club.

Tomorrow Awards går av stapeln för tredje gången. Tävlingen har  tidigare skett i Sao Paolo och Montreal, men nu är det alltså dags för  Stockholm.

Great Works med bolagets CD Ted Persson i spetsen och A Loud Minority har bidragit till att tävlingen hamnar i Sverige:
– Ignacio var runt och träffade massa reklamfolk i världen, däribland oss. Och på den vägen är det, säger Ted Persson.

Tomorrow Awards ligger idag under anrika Art Directors Club:
– Man  behövde en ny chef och då plockade man in Ignacio och han integrerade  Tomorrow Awards med Art Directors Club, säger Ted Persson.

Google Glass och Volontaires projekt Curators of Sweden är exempel på Tomorrow Awads-vinnare under förra året:
–  Jag tycker att Tomorrow Awards är en av de mer intressanta  reklamtävlingarna i världen eftersom den är gränsöverskridande och  verkligen belönar de allra bästa jobben, säger Ted Persson.

Tomorrow  Awards jury kallas Monster-jury och består bland annat av Fernando  Romano, som är Nakeds chefskreatör, Spotifys marknadsdirektör Sophia  Bendz och Twitters vice vd för bolaget globala strategier Joel  Lunenfeld.

– Det känns coolt att Ignacio väljer just Sverige under  sin Eriksgata i världen. Han har sagt att han är imponerad över hur  branschöverskridande man är här med massa olika kreativa klickar, säger  Ted Persson.

Läs mer om tävlingen här.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.