Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Branschens stora galakrock

Publicerad: 13 September 2013, 12:03

Oj, oj, oj, Roy – vilken krock mellan Roygalan och 100-wattaren.

Foto: Pressbilder.

Kommunikationen har brustit – i kommunikationsbranschen. Den 23 oktober blir det galakrock mellan reklamtävlingarna 100-wattaren och Roy-galan. – Kommunikationen oss emellan har varit för dålig, men vi ska försöka göra det bästa av situationen, säger Jannice Borekull, chef för utbildningar och event på Sveriges Annonsörer, som arrangerar 100-wattaren.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenJannice BorekullRoygalan

Den olyckliga reklamkrocken inträffar den 23 oktober. Då äger effektivitetstävlingen 100-wattaren rum på Cirkus med 700 personer på plats – samtidigt som reklamfilmstävlingen Roygalan hålls på Chinateatern inför 800 gäster.

Enligt Jannice Borekull har dialogen mellan arrangörerna varit bristfällig.

– Vi för en dialog nu om hur vi ska lösa det här på bästa sätt. Ingen kan byta datum eftersom det är så stora event. Men vi försöker titta på hur vi kan göra något roligt av det. Vi kanske kan hitta på något tillsammans, säger Jannice Borekull.

Hur drabbas ni av krocken?
– Jag tror inte att det drabbar oss så mycket. Vi har lite olika målgrupper. På Roygalan är det mycket regissörer, producenter och fotografer. På 100-wattaren är det mycket annonsörer och arbetsgrupper från byråerna. Så jag tror inte att det är så farligt.

Årets branschkrock eller årets Superonsdag, väl själv.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.