Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Branschfavoriterna

Publicerad: 1 December 2011, 09:27

Från vänster: Peter Jansson Ling, vd Ord & Bild, Tomas Carrfors, copy Svensson, Anne Årneby, vd Storåkers, Joachim Berntzon, byråledare Berntzonbylund och Petter Ödéen, cd, Garbergs

Foto: Pressbild, Fredrik Thambert och Resumé

I kväll delas 100-wattaren ut. Här är några branschpersonligheters favoriter bland de nominerade bidragen. Utöver eventuella bidrag från den egna byrån som nominerats, naturligtvis.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenAnne ÅrnebyJoachim BerntzonPetter ÖdeenPeter Jansson Ling

Petter Ödéen, cd, Garbergs
Bland många riktigt bra kampanjer är jag förtjust i TV4 appen Verkligheten berättar som har använt reklambudgeten på ett riktigt smart sätt. De lyckas nå många människor och samtidigt som de berikar deras vardag.
Den är verkligen värd en fin utmärkelse.

Anne Årneby, vd, Storåkers McCann och McCann Worldwide group Sweden
Sveriges bästa reception av MRM Starsky.
Ett engagerande sätt att lyfta fram en av de viktigaste funktionerna på ett företag och som är företagets ansikte och röst utåt.

Joachim Berntzon, byråledare, Berntzonbylund
Min absoluta favorit i år är Apotekets magkampanj, stor humor och värme som lyckas få ram ett tydligt budskap. En annan favorit är IQ Fyllefilter från Deportivo, kul och klockren i målgruppen.

Tomas Carrfors, copywriter, Svensson
Nu vet jag inte vad den fick för effekt men den starkast lysande stjärnan ur ett kreativt perspektiv är tveklöst Mini Getaway. Som alltid när jag ser bra idéer blev jag både lycklig och arg när kampanjen lanserades. Jag var också mycket missnöjd över att jag inte kunde vara i stan under finalkvällen. Och då har jag redan en Mini Cooper.

Peter Jansson Ling, vd, Ord & Bild
Min favorit är ATG och Hästar ger allt (Åkestam Holst). Snyggt, rätt och relevant. Hästporr helt enkelt. Bra för ATG. Bra för hästnäringen. Och med förståelse för målgruppen.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.