Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Branschprofiler startar ny byrå

Publicerad: 25 Augusti 2014, 10:31

De grundar We Love Workshops

Foto: Frida Strömshed.

Byrån We Love Workshops har sett dagens ljus. Grundarna är fyra välmeriterade branschprofiler. – Vi vill hjälpa alla slags företag att tänka mer som internetbolag. Att hitta sitt digitala DNA, säger Helena Ehnbom.


I dag lanseras den ny byrån We Love Workshops som specialiserar sig på att hjälpa kunder att lösa sina utmaningar i workshopformat.

Grundarna är Anders Heidenberg, med ett förflutet på Kreab, Helena Ehnbom, tidigare marknads­- och ”kärleksdirektör” på Match.com, Kerstin Danasten, bland annat före detta redaktionschef på Affärsvärlden, samt Gabriella Svärdh som arbetat som produktchef för Plus på Aftonbladet.

– Workshopformatet är ett både effektivt och kreativt sätt att jobba, från det lilla interna mötet till den stora strategidagen. Med externa workshopledare får man också in några som ser på kundens utmaningar med fräscha ögon. Och det är det vi hjälper till med, från förberedelser och omvärldsanalys till genomförande och sammanfattande av själva workshopen, säger Helena Ehnbom i ett pressmeddelande.

Några av grundarna har sin bakrund i snabbrörliga internetbolag, och det är erfarenheter man tagit med sig till den nya byrån.

­– Storlek behöver inte vara ett hinder för att kunna vara kreativ och snabbfotad, bara man har rätt arbetssätt. Vi har erfarenheten och metoden för att leda workshops, vi har tiden, utanförperspektivet och är rutinerade kommunikatörer, men kunden har det som är allra viktigast ­ kunskapen om sitt varumärk och verksamhet. Av en sådan kombination kommer det ut väldigt bra saker på kort tid, säger Helena. Det kanske låter pretentiöst, men vi tror att alla kommer att behöva jobba på det här sättet inom kort. Eller som en av våra kunder har sagt om oss; vi gör det svåra enkelt.

Byrån inriktar sig på  kommunikativa utmaningar där slutprodukten kan vara en varumärkesplattform, en sociala medierstrategi, en innehållsplan eller en plan för brand journalism, men erbjuder genom sitt nätverk också workshops inom andra områden, som hållbarhet, affärsutveckling och HR­frågor.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.