Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Brasiliansk byrå snuvar Leo Burnett på Fotbolls VM 2014

Publicerad: 1 februari 2013, 10:18

McDonalds är huvudsponsor när Fotbolls VM hålls i Brasilien nästa år. I konkurrens med London-byråerna Leo Burnett och The Marketing Store tar brasilianska Taterka hem det globala uppdraget för hamburgerkedjan i samband med turneringen.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-VM

McDonald's Corp har valt reklambyrå som ska sköta kommunikationen för huvudsponsorn i samband med Fotbolls VM i Brasilien 2014.

Sao Paulo-byrå Taterka Communicacoes kammar hem det globala prestigeuppdraget framför ögonen på Leo Burnett och The Marketing Store i London, det skriver AdAge.

Reklambyrån kommer att skapa riktlinjer för att aktivera McDonalds sponsorskap i Brasilien och på lokala marknader runtom i världen.

Den brasilianska byrån startade sin verksamhet 1993 och har sedan tidigare McDonalds-kontot i Brasilien och 17 andra länder i Latinamerika.

I dagsläget äger Publicis en andel på 5 procreant i Taterka. Förhandlingar om ett utökat ägande for byrånätverket pågår. Bland Taterkas andra kunder ingår BMW, Bayer, Credit Suisse och kosmetikaföretaget Natura.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Fotbolls-VM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.