Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bravo låter folket blanda

Publicerad: 16 april 2013, 07:38

Kampanjbild Bravo.

Juicemärket Bravo firar 40 år genom att låta folket komma med egna idéer på smakblandningar.


I tävlingen "Folkets Bravo", utlyst av Skånemejerier, uppmanas konsumenter att komma med egna idéer på smakblandningar till en ny juice för varumärket. Vinnaren kommer att kunna se sin juice-idé i butikshyllorna i höst.

Kampanjen är en butiks- och webbsatsning med en tävlingssajt som redan fått 140 000 besök och genererat 5 500 förslag på nya juicer. Tävlingen utlyses i samband med Bravos 40-årsjubileum.
– Tävlingen sker huvudsakligen på nätet, där konsumenten kan gå in på tävlingssidan folketsbravo.nu och bestämma blandning av frukter, namn och utseende på förpackningen, säger Magnus Bergkvist, copywriter på reklambyrån Adamsson Appelfeldt Advertising som utformat kampanjen tillsammans med 24HR och uppdragsgivaren Skånemejerier.

Arbetsgrupp på Adamsson Appelfeldt Advertising: Peter Nilsson, projektledare. Robert Nilsson, art director. Magnus Bergkvist, copywriter. Nina Ellberg, produktionsledare. Gustav Kronstål och Rickard Olsson, grafiska formgivare.

Linda Myrin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.