Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bredbandsbolaget i konkurrens med solen – släpper brunkräm

Publicerad: 11 Juni 2015, 13:43

Solen vs. Bredbandsbolaget.

Foto: Från filmen.

Solen har fått tuff konkurrens. För att locka tv-älskare att stanna inomhus i sommar släpper Bredbandsbolaget en egenproducerad brun-utan-sol-kräm med färgpalettens alla nyanser: Från "Walking dead" till "Paradise hotel".


Ämnen i artikeln:

AcneBredbandsbolaget

När Bredbandsbolaget trappar upp konkurrensen med solen gör de det i sann tvshop-anda och en tonad kille med bar överkropp. Allt för att få kunderna att spendera sommaren i tv-soffan i stället för på badstranden.

– Vi vill påminna våra kunder om att vi har väldigt bra tv-underhållning hela sommaren. Så bra att det är värt att stanna inne. Genom en överdrivet anspråksfull ansats vill vi med humor visa våra kunder att vi nu kommer gå steget längre i vårt servicetänk, säger Sara Hallsund, marknadschef på Bredbandsbolaget, i en kommentar.

Kampanjen är framtagen i samband med Acne Advertising.

– Detta är ett lite annorlunda, men också väldigt underhållande sätt att göra en kampanj för Bredbandsbolagets tv-tjänster, säger Emma Branting, projektledare på Acne Advertising.

I och med den upptrappade konkurrensen väntar vi med spänning på solens nästa giv. Om hen kontrar med att leverera pangväder i sommar återstår att se.

Se filmen här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneBredbandsbolaget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.