Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 februari 2015, 13:46
Bild ur filmen.
Bredbandsbolaget marknadsför sin valfrihet mellan olika typer av paket. Det illustrerar de genom en reklamfilm där deras superhjälte tar av sig dräkten i en blinkning till Levi's reklamklassiker. Bakom kampanjen står Acne.
Budskapet i Bredbandsbolagets nya kampanj är "vi har något som passar alla. Även dig" vilket ska locka fler att prova på deras tjänster. I filmen, som är regisserad av Jesper Hiro, besöker deras huvudperson en tvättomat.
Scenen är medvetet lik Levi's klassiska reklamfilm.
– Vi gör en storsatsning på service där våra erbjudanden är mer anpassade till våra kunder. Vi vill visa att vi är en premiumleverantör. Inte bara vad gäller snabbhet, stabilitet och utbud, utan även inom kundnytta och service, säger Bredbandsbolagets marknadschef Sara Hallsund i en kommentar.
Förutom i tv kommer kampanjen att synas digitalt, i radio och butiker med start i slutet av veckan.
Arbetsgrupp:
Byrå: Acne
Uppdragsgivare: Sara Hallsund, Susanne Sahlström Nygren, Patrik Söder
Produktionsbolag: Acne
Regissör: Jesper Hiro
Fredrik Thambert