Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 februari 2014, 10:24
”Sport för alla”. Det är namnet på Bredbandsbolagets nya kampanj som drar igång i samband med vinterspelen i Sotji. Hjälten Kenny använder sportredskap i alla regnbågens färger.
Den Acne-signerade kampanjen informerar om Bredbandsbolaget olika tv-paket samtidigt som den markerar stödet för mänskliga rättigheter.
– Kampanjen syftar främst till att visa att man kan uppleva vinterspelen hemma i tv-soffan med något av våra tv-paket. Samtidigt vill vi, liksom många andra, visa vårt ställningstagande i den pågående debatten som rör just Ryssland och mänskliga rättigheter, säger Jesper Hedblom, marknadsansvarig på Bredbandsbolaget i en kommentar.
Kampanjen drar igång idag, den 5 februari.
Arbetsgrupp Acne:
Kundansvarig: Jesper Ander
AD: Cecilia Dufils
Copy: Markus Bjurman
CD: Erik Bergkvist
OPL: Emma Branting
Orginal: Henrik Åkerberg
Arbetsgrupp Bredbandsbolaget:
Head of Brand & Communication: Patrik Söder
Brand & Communication Manager: Sara Hallsund
Projektledare: Susanne Nygren Sahlström
Karl-Johan Byttner