Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Breddar varumärket med webbshop

Publicerad: 1 augusti 2013, 08:35

Molly Sandén lanserar en egen webbshop.

Artisten Molly Sandén breddar varumärket genom att starta en egen webbshop med kläder ”inspirerade av mode från storstäder som Los Angeles, Hong Kong och London.”


Molly Sandén, som också är ambasadör för Friends, menar att webbshopen, kallad ”My by Molly”, är för alla storlekar.

– När jag var yngre var jag tjejen som inte vågade klä sig enligt de senaste trenderna av rädsla för att sticka ut. De kläder jag helst ville ha på mig kändes alldeles för uppseendeväckande och gick inte direkt I hand i hand med mitt dåliga självförtroende. Vändningen för mig kom efter att ha deltagit i tv-programmet Let's dance. Jag blev allt mer trygg i mig själv och min kropp. Jag började våga mycket mer i min klädstil och brydde mig inte lika mycket om vad alla andra tyckte.

Idén föddes under utlandsresor.

– I takt med att jag reste mycket fram och tillbaka till USA blev jag inspirerad av nya trender och stilar som ännu inte hunnit komma till Sverige. Jag började få mycket kommentarer på sociala medier från fans och vänner som ville veta vart kläderna kom ifrån.

Sidan öppnar den 21 augisti och öppningsfesten hålls på trendiga The Wall vid Stureplan i Stockholm.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.