Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 September 2013, 09:06
Bregottfabriken lever vidare efter att ÅkestamHolst tagit över uppdraget i och med att Stenström/Red Cell håller på att avveckla sin verksamhet. Byrån konstaterar att utmaningen har legat i att skapa ett koncept som lever kvar i det gamla, men samtidigt blickar framåt. ÅkestamHolst för därför in koncepet på Instagram.
”Nykomling i Bregottfabriken.” Så kallas ÅkestamHolst första reklam för varumärket.
Budskapet kan ses med en något dubbelbottnad betydelse i och med att ÅkestamHolst kommer med sin första kampanj efter att Stenström/Red Cell håller på att avvecklas samtidigt som Bregottfabriken nu även förs in på Instagram:
– Det som händer i Bregottfabriken är en kontrast till vår egen snabba omvärld. På Instagram och andra sociala medier kommer vår vardag nu att kommenteras från hagen, med kornas stillsamma och återhållsamma synsätt, säger Karin Rosendahl, produkt- och varumärkesansvarig för Bregott i en kommentar.
ÅkestamHolst konstaterar att Bregottfabriken är ett av Sveriges mest långlivade och omtyckta reklam.
Utmaningen, som ny byrå för konceptet, har varit att skapa en kampanj som lever kvar i det gamla konceptet, men som också ”blickar framåt och kommenterar samtiden.”
Bregottfabriken flyttar även in på Instagram där man erbjuder alltifrån filmer och bilder till ”vardagliga observationer”.
Användarna kan följa Bregott på Instagram genom att söka efter @bregottfabriken.
Karl-Johan Byttner