Reklam
Brindfors gör modern variant av klassiska ”Snake”
Publicerad: 8 april 2014, 09:13
Den fjärde versionen av online-spelet Pleasure Hunt introduceras idag. Magnum bjuder in till ett globalt party med hjälp av Lowe Brindfors för att fira sin 25:e födelsedag. Lowe Brindfors har skapat en modern motsvarighet till det klassiska spelet ”Snake” för att fira det hela.
KB
Karl-Johan Byttner
Pleasure Hunts tre första versioner har haft 24 miljoner besökare än så länge.
Den fjärde versionen är en modern variant av det klassiska spelet Snake
– Snake kom 1978 och går ut på att man styr en orm för att plocka punkter som ger poäng. Ju fler punkter man plockar desto större växer sig ormen och tar därmed också upp mer plats på spelplanen.
Lowe Brindfors har bytt ut den svartvita grafiken mot en ”fotorealistisk look” och multi-player-funktioner.
”The Biggest Party On The Internet” är tillgängligt för alla plattformar – B-Reel har återigen hjälpt Lowe Brindfors att producera spelupplevelsen.
– Precis som Rocky IV gav Rocky-serien nytt liv ska Pleasure Hunt 4 vara en upplevelse av rang. Detta är Ivan Drago-versionen av Pleasure Hunt!, säger Daniel Smedfors, projektledare på Lowe Brindfors, i en kommentar.
Magnum introducerades i Tyskland och Belgien år 1989 och säljer två miljarder glassar per år.
Den fjärde versionen av Pleasurehunt finns tillgänglig här.
Arbetsgrupp:
Lowe Brindfors:
Account Director: Tina Jarlerud, Daniel Smedfors
Strategy Director: Oscar Erlandsson
Executive Digital Producer: Sofia Jönsson
Executive Creative Director: Rickard Villard
Creative Director: Patrik Westerdahl, Petter Lublin
Creative: Jeremy Phang
Copywriter: Henrik Haeger
Account Manager: Tobias Persson
Technical Producer: Tobias Löfgren
Design Director: Rasmus Sjöborg
Production house: B-Reel
Production sound: Plan8