Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Brindfors tar nytt Eken-steg för Swedbank

Publicerad: 15 juni 2012, 14:57

Swedbank går upp med sin senaste film idag, torsdag. Lowe Brindfors-filmen rider på Livet under eken-temat och välkomnar Mastercard.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsRickard VillardSwedbank

Swedbank erbjuder debitkort från Mastercard sedan ett par månader tillbaka.

Lowe Brindfors senaste film för bankjätten visar att det är mer  bekvämt att handla med kort än kontanter för såväl näringsidkare som  konsumenter. Detta gäller även lägre belopp:

– I dessa nya reklamfilmer, där vi introducerar Mastercard under  eken, driver vi för första gången dramat genom dialog vilket bidrar till  att vi utforskar och utvecklar karaktärerna ytterligare, säger Rickard  Villard, CD för Lowe Brindfors i en kommentar.

Han konstaterar också att byrån framgångsrikt hjälpt Swedbank med att  etablera Livet under eken i alla kanaler och att det därmed är dags för  nästa steg.

Swedbank konstaterar att en del kunder känner oro för att använda  kort i stället för kontanter, men för att bevisa att oron är obefogad  avslutas reklamfilmen med information om Swedbanks nya mobilbank.

Enkelt förklarat går den verksamheten ut på att få en god överblick över sin ekonomi genom att "skaka" fram saldot.

Den nya filmen är den första i en lång rad filmer för Swedbank Mastercard som ska sändas under sommaren.

Filmerna går även upp i Baltikum:
– Kontanthantering är inte bara opraktisk det också en dyr affär för samhället och miljön, säger Rickard Villard i en kommentar.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Swebank
Koncernmarknadsdirektör: Björn Larsson
Byrå: Lowe Brindfors
Byråproducent: Colony
Produktionsbolag: Aardman
Mediebyrå: Scream / IUM

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.