Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brindfors Vattenfalls-app glödhet

Publicerad: 29 Februari 2012, 07:22

Vattenfalls app King of the Slope har laddats ned av 70 000 användare och har nu blivit nominerad till Året mest kreativa lösning i eventtävlingen Gyllene Hjulet. Lowe Brindfors ligger bakom appen.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsVattenfallLinus AlmqvistGyllene Hjulet

Vattenfall är sponsor av svenska skidlandslaget sedan 17 år tillbaka.  Enligt Vattenfalls chef för varumärke och sponsring, Linus Almqvist,  ville man i år göra något som skulle kunna ge ett ökad skidintresse –  inte minst bland barnfamiljer.

Appen King of the Slope går ut på att användare kan logga sina åk och utmana sina vänner.

King of the slope täcker 3 000 skidorter och mäter, via gps, åkarnas sträcka, hastighet, position och antal åk.

Lowe  Brindfors ligger bakom Appen, som alltså har blivit nominerad inom kategorin  Årets mest kreativa lösning i sponsrings- och eventtävlingen Gyllene  Hjulet:
–  Vi har gjort appen för att vi vill visa att  vi är en aktiv sponsor och gör något som bidrar till det som 65 procent  av svenskarna är intresserade av, att åka skidor, säger Linus Almqvist  till SvD

Gyllene Hjulet går av stapeln den 29 mars.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.