Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brio i kampanj med Childhood

Publicerad: 20 November 2012, 09:19

I en kampanj på Facebook stödjer Brio Nobody’s Children Foundation med leksaker till jul. Ju fler smyckade profilbilder, desto fler leksaker skickas till utsatta familjer i Polen.


Ämnen i artikeln:

ChildhoodBrio

Kampanjen pågår i Sverige, Finland och Tyskland och stödjs av Childhood,  en organisation som startades på initiativ av drottning Silvia.  Tillsammans med Childhood vill Brio i denna kampanj hjälpa behövande  barn med gåvor till jul.

Genom att smycka sin profilbild med det klassiska Brio-loket, Taxen  eller Humlan, visar man sitt stöd och hjälper Brio att hjälpa Nobody’s  Children Foundation. De smyckade profilbilderna omvandlas till riktiga  leksaker som efter avslutad kampanj skickas till Polen.

– Vi är väldigt glada över kampanjen och vill göra en liten skillnad för  barnen och deras familjer till jul. Vår tro är att människor vill vara  med och hjälpa till och göra en insats, säger Francisca Kertzscher,  marknadschef på Brio i en kommentar.

Kampanjen pågår mellan den 15:e november och den 15 december 2012 på Brio Play's Facebook-sida.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

ChildhoodBrio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.