Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bris budskap gick fram – blir bästa integrerade kampanjen

Publicerad: 20 april 2016, 14:21

Grattis Garbergs och Bris!

Foto: Kampanjbild

Bris och Garbergs kampanj ”Abused Emojis” spreds världen över. Nu prisas arbetet med Guldägget.


Ämnen i artikeln:

BrisGuldägget 2016GuldäggetGarbergs

Med ”Abused Emojis” ville organisationen Bris och reklambyrån Garbergs hitta ett nytt sätt för unga att kommunicera om problem. Lösningen var en app med en serie emojis som visar unga som på olika sätt farit illa. Kampanjen spreds i medier som Telegraph, Engadged och Wired.

Nu vinner Garbergs Guldägget för bästa integrerade kampanj. Motiveringen lyder:

”Guldägget i kategorin Integrerat går till en kampanj som berör och hugger tag. Som förenklar och förbättrar, och uppmanar till att börja prata med varandra, på riktigt. Smiley-face!”

Silveräggen går till TBWA Stockholm med ”Länge leve fåfängan” för Synsam, Åkestam Holst med ”Svenska snöräddare” för Audi och DDB Stockholm med ”Big Mac Shop” för Svenska McDonald’s.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.