Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Brittiska spelbolag överens: Slutar med tv-reklam under matcher

Publicerad: 6 December 2018, 09:54

Storbritanniens största spelbolag har kommit överens om att inte marknadsföra sig i tv medan livesända matcher pågår.


Ämnen i artikeln:

SpelreklamReklamPremier League

Brittiska (RGA) som inkluderar Bet365, Ladbrokes och Paddy Power har gemensamt tagit fram ett initiativ om att sluta med reklamfilmer i tv medan direktsända matcher pågår. Beslutet kommer efter en tid av politisk debatt kring bettingbolagens närvaro i tv. Det rapporterar BBC.

Överenskommelsen presenteras efter omfattande diskussioner där även SkyBet, Betfred, Betfair, Stan James, Gala Coral och William Hill har ingått. Beslutet ligger i linje med  några av de förslag som Labour har lagt fram de senaste tiden.

Noterbart är att hästkapplöpning undantas från beslutet givet den betydelse som betting har för sporten. Samtliga andra sporter berörs. Men det är fotbollen som beräknas få störst effekter. Enligt källor till BBC kan beslutet börja gälla så tidigt som under december månad eller början av 2019.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.