Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bröderna Broman berättar Fotografiskas historia i Eriksbergs nya kampanj

Publicerad: 30 Oktober 2018, 12:28

Genom ett samarbete med Eriksberg berättar grundarna, bröderna Jan och Per Broman, Fotografiskas historia på egen hand i ölvarumärkets nya reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

EriksbergAnimalReklamFotografiska

Under nästa år öppnar Fotografiska muséer i New York och London. Men bröderna Bromans historia började i mörkrummet och en pappa som arbetade åt den legendariske fotografen Lennart Nilsson. En ikon som för åtta år sedan klippte bandet när Fotografiska invigdes i Stockholm.

Nu filmatiseras alltså pojkdrömmen och historien om Fotografiska, berättad av Jan och Per Broman själva. Detta då ölvarumärket Eriksberg är ny samarbetspartner till Fotografiska Stockholm. Kampanjen "Ett fönster mot världen" är den åttonde filmen i Eriksbergs kommunikationskoncept "En god historia".

Historien tar tittaren från barndomens Salem till andra sidan Atlanten.

Eriksberg Alkoholfri vill med konceptet En God Historia bjuda på ett mervärde bortom själva ölet – mänskliga och inspirerande historier att berätta över bordet.

– Vi är ett fönster mot världen på många olika sätt, så upplever våra gäster
Fotografiska. Att få följa Janne och Pers resa med sin starka passion, vision och
värderingar är ju en väldigt god historia i sig. Denna resa som nu kommer generera
fler mötesplatser i världen där människor möts genom fotografi, samtal, mat och
dryck, säger Karl Skoog, CMO på Fotografiska International i en kommentar

– Eriksberg har i Fotografiska funnit en fantastisk samarbetspartner för att duka upp
en upplevelse utöver det vanliga. Fotografiska är en plats för möten mellan
människor och vi är oerhört stolta över att kunna både uppmärksamma och bidra till
det, säger Johan Kikas, varumärkesansvarig för Eriksberg på Carlsberg
Sverige.

En God Historia No. 8 "Ett fönster mot världen" kommer att visas digitalt
och i print, på tv och bio med start nu. Kampanjen är framtagen av den kreativa
byrån Animal och produktionsbolag är Swim Club.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.