Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 november 2009, 14:19
Brothers satsar på två riktiga ess inför årets julkampanj som startar idag. Hockeytvillingarna Henrik och Joel Lundqvist blir Brothers inspiratörer inför julklappsköpen.
Maria Sjöstrand, marknadschef för Brothers är supernöjd med modellvalet i årets julkampanj.
– Ja, mycket nöjd. Jag är både stolt och nöjd med kampanjen, säger hon.
– Det känns som en klockren match. Det finns inga bättre inspiratörer för målgruppen eller talespersoner för Brothers
Inspiratörer är nyckeluppdraget för bröderna Henrik och Joel Lundqvist i kampanjen.
Förra julen jobbade klädmärket med hockeylegendaren Mats Sundin.
– Vi har sett att det är ett framgågnsrikt sätt för Brothers att hitta förebilder som kan inspirera målgruppen. Brothers är problemlösaren och inspiratören som guidar svenske mannen till god stil, säger Maria Sjöstrand.
Sundin fungerade bra och nu toppar hon laget med bröderna Lundqvist. Henrik Lundqvist är första målvakt i New York Rangers och beskrivs sv Sjöstrand som ”Sveriges nu levande bästa målvakt” tillika ”modeikon”. Brorsan Joel har precis återvänt från NHL-laget Dallas Stars till Frölunda i Göteborg.
Nu bär de både festkläder och casual i Brothers kampanj. Kampanjen är gjort av Londonbyrån Saturday, grundad av svenskarna Jens Grede och Eriks Torstensson. Den är fotad av Peter Gehrke i Stockholm under en dag. Miljön är tänkt att vara deras naturliga miljö; omklädningsrum och på väg ut på fest.
– Det är tänkt att vara som en inblick i deras liv för våra kunder. Styrkan i konceptet är just att de är det de är. Sporthjältar med intresse för mode.
Kampanjen går i morgonpress och magasin, utomhus, i butik och på webben fram till vecka 2 nästa år 2010.
Arbetsgrupp Brothers julkampanj 2009:
Reklambyrå: Saturday.
Arbetsgrupp: Erik Torstensson ad, Anna karlén projektledare, Marcus Dunberg, frilanscopy
Produktionsbolag: Day Stockholm
Fotograf: Peter Gehrke
Stylist: Lalle Johnsson
Pr-byrå: Micael Bindefeld AB
Ulrika Fjällborg