Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 mars 2009, 06:19
Bröderna Joel och Ethan Coen är några av världens bästa filmare med två Oscars hemma i hyllan.
Nu har de haft premiär för sin första reklamfilm.
Ämnen i artikeln:
Crispin Porter + BoguskyI höstas utsåg reklamtidningen Creativity kanske något oväntat bröderna Coen till några av världens mest kreativa. Att de är kreativa råder det ingen tvekan om. Men i en reklamtidning?
Nu har Coens svarat. I förra veckan var det premiär, på kabel-tv-kanalerna, på deras ny reklamfilm för Reality Coalition, som är en konstellation av fem amerikanska miljögrupper.
Filmen driver med den amerikanska kolindustrins försök att övertyga USA om att kol är ett rent energialternativ. Enligt amerikanska pressuppgifter har kolindustrin investerat 18 miljoner dollar i reklamköp.
Reality Coalition jobbar vanligtvis med Crispin Porter + Bogusky. Byrån sickade över ett manuskript till bröderna Coen som nappade omgående.
– Vi är glada att vara en del i det här viktiga projektet att få berätta om en annan sida av den ”rena kol-historien”, säger de i ett uttalande.
Bröderna Coen har fått Oscars för filmerna Fargo och No Country for Old Men.
Se reklamfilmen och en film om inspelningen nedan.
Ämnen i artikeln:
Crispin Porter + Bogusky