Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brons för Deportivo

Publicerad: 17 Juni 2014, 10:44

Bild från Deportivo-kampanjen.

En pr-byrå fixade medalj till Sverige i Outdoor-kategorin. Det blev ett bronslejon för "Flykten slutar här" som Deportivo har gjort för Unicef. Grand Prix-vinnare blev det australiensiska bidraget där uttagsautomater – ATM:s – blev GAYTM:s.


Ämnen i artikeln:

DeportivoCannes Lions 2014Unicef

Deportivo-kampanjen för Unicef var det enda svenska nominerade bidraget i Outdoor i år, trots 39 inskickade bidrag från svenska byråer.

"Flykten slutar här" följer den nya trenden i kategorin med bidrag som inte är traditionell ”gammalmodig” utomhus-reklam.

Deportivo projicerade barn som flyr, på olika fasader runt om i Stockholm. Filmen om kamp (som ni kan se nedan) har drygt 38 000 visningar på Youtube.

– Jättekul, verkligen. Bronset visar att vi står oss väl vad gäller att ta fram kreativa koncept som ger våra kunder förtjänad uppmärksamhet. Samtidigt är vi fortfarande är ett nummer för små för de största internationella tävlingarna, för att vara ärlig. I år har vi vunnit allt som går att vinna i Sverige, men när det kommer till Cannes och andra stora tävlingar i världen så konkurrerar vi mot oerhört påkostade kampanjer. Tillsammans med Edelman ska det bli oerhört intressant att se hur vi kan höja oss med större kunder och budgetar, säger Mattias Ronge, vd för Deportivo, till Resumé.

– En av anledningarna till att vi har gått ihop med Edelman är för att se vad vi kan åstadkomma internationellt.

Nedan kan du se Deportivos brons-bidrag och Grand Prix-vinnaren, byrån Whybin/TBWA i Melbourne, som gjorde ”GAYTM:s” för banken ANZ.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.