Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brons till Forsman & Bodenfors "Moments"

Publicerad: 20 Juni 2018, 11:25

Forsman & Bodenfors Volvo Cars-kampanj "Moments" lägger ytterligare en utmärkelse till listan. Filmen vinner brons i Cannes Lions film craft-kategori.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018Volvo CarsReklamForsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors Volvo Cars-kampanj "Moments", som fokuserar på Volvos nya säkerhetssystem, prisades som årets bästa reklamfilm vid Roygalan tidigare i år. Filmen har även vunnit silver i Epica.

Och nu prisas den med ett bronslejon i Cannes Lions i kategorin film craft.

– Vi bygger bilar för människor som bryr sig om andra människor. Även om olyckan inte är allvarlig, kan konsekvenserna ändå bli stora. Med den här kampanjen vill vi berätta varför vi tycker att säkerhet är så otroligt viktigt och få människor att stanna upp och tänka efter vad som är viktigt för dem, sa Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i samband med att filmen släpptes.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.