måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Brons till Forsman & Bodenfors "Moments"

Publicerad: 20 juni 2018, 11:25

Forsman & Bodenfors Volvo Cars-kampanj "Moments" lägger ytterligare en utmärkelse till listan. Filmen vinner brons i Cannes Lions film craft-kategori.

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018Volvo CarsReklamForsman & Bodenfors

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Forsman & Bodenfors Volvo Cars-kampanj "Moments", som fokuserar på Volvos nya säkerhetssystem, prisades som årets bästa reklamfilm vid Roygalan tidigare i år. Filmen har även vunnit silver i Epica.

Och nu prisas den med ett bronslejon i Cannes Lions i kategorin film craft.

– Vi bygger bilar för människor som bryr sig om andra människor. Även om olyckan inte är allvarlig, kan konsekvenserna ändå bli stora. Med den här kampanjen vill vi berätta varför vi tycker att säkerhet är så otroligt viktigt och få människor att stanna upp och tänka efter vad som är viktigt för dem, sa Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i samband med att filmen släpptes.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev