Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brorsakram är Stryktipsets nya reklamfilmskoncept

Publicerad: 9 Augusti 2013, 11:18

Konceptet "Hela Sveriges Fotbollsklubb" och låten "Vi ses på lördag" lanserades redan 2009. Varje år har konceptetet fått en ny twist i höjd. Med starten av Premier League och The Championship i år fäster Masscreation blicken på bröder.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelStryktipsetMasscreation

Reklamfilmerna har tidigare haft ett tydligt far och son-tema. Nu har de nytt tema som bygger på brödraskap.

– I tidigare filmer har vi skildrat hur Stryktipset går i arv från far till son. Den här gången handlar det om brödraskap. Om att växa upp tillsammans men förbli barnsligt tävlingsinriktade kring fotboll livet igenom, säger Jörgen Lindqvist, creative director på Masscreation.

I de nya reklamfilmerna kan tittarna höra Svenska Spels oddssättare sjunga i kör i bakgrunden.

– Stryktipset är Sveriges mest anrika spel, inget annat spel kommer i närheten av vår historia. Nu tar vi klivet från arvet mellan far och son till bröders kärlek för varandra och för fotbollen. Dessutom har våra oddssättare stått för en gedigen sånginsats. Förhoppningsvis kommer konceptet fortsätta att attrahera nya spelare, säger Monica Sandström, kommunikationsansvarig för Stryktipset.

Reklamfilmen har premiär på måndag.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.