Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brothers utbildar svenska män i passform

Publicerad: 9 Maj 2017, 14:31

I en ny kampanj turnerar Brothers runt i landet och hjälper svenska män att hitta rätt passform för deras kroppar.


Ämnen i artikeln:

ModeAWBReklamBrothers

Under fem veckor framöver kommer klädkedjan Brothers att befinna sig i köpcentrum, centralstationer och flygplatser i 14 svenska städer för att erbjuda passformsanalys till villrådiga män. Kampanjen, som utvecklats tillsammans med AWB, kommer efter att Brothers genomfört en Sifo-studie som visar att drygt var femte man känner att standardstorlekarna inte passar deras kroppar. Passformsrådgivarna kommer även bidra med allmänna stiltips.

– Många män bär dressade kläder som inte riktigt sitter som de ska och det beror ofta på okunskap. Vi vill guida svenska män till en mer välklädd stil anpassad till deras personliga mått. För att en kostym ska sitta riktigt bra krävs det att man hittar rätt storlek och i de flesta fallen att man gör anpassningar. Med denna kampanj vill Brothers ta ägarskap över passformsfrågan och visa på vår stora expertis inom manligt mode och stil, säger Maria Sjöstrand, marknadschef på Brothers.

Kampanjen, "We serve to suit you", innefattar även en rad digitalt content med syfte att öka svenska mäns kunskap om storlekar och passform.

– Att få gör en sån här stor integrerad kampanj för Brothers har varit otroligt kul. Inte bara har vi fått möjlighet att utnyttja vårt stora kunnande inom mode och strategisk kommunikation utan vi har även fått möjlighet att jobba med en viktig fråga. Det finns alldeles för många fladdriga byxor och urvuxna studentkavajer därute. Nu är det dags att männen, precis som kvinnorna gjort för decennier sedan, lär sig mer om sina kroppar och hur de ska klä sig för passa den, säger Mia Fallenius, strategisk projektledare AWB.

Kampanjen startade den 2 maj.

Arbetsgrupp på Brothers:

Joacim Björk Andersson, Ansvarig för digitala kanaler och innehåll

Johanna Rylin, Campaign Manager

Linda Widengård, Brothers Club & PR Manager

Maria Sjöstrand, Marknadschef på Brothers

Arbetsgrupp på AWB:

Mia Fallenius, Strategisk Projektledare (KAM)

Louise Wallgren, Operativ projektledare

Cornelia Waldersten, Head of Design

Oscar Olson, Art Director

Olle Lagerqvist, Creative

Hanna Bergström, PR

Per Lundberg, PR

Susanna Fischerström, PR

Joakim Billstrand, Produktionsledare

Josefina Hillman, PR-strateg

Copywriter, Johanna Axelsson

Fotograf & DoP: Morgan Norman

Prod.bolag kampanj: Rockson

Prod.bolag ambassadörsfilmer: Grandpa Electric

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ModeAWBReklamBrothers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.