Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brothers väljer Pool

Publicerad: 26 Mars 2013, 09:27

Kampanjbild Brother

Efter en pitch har Brothers anlitat Pool som ny reklambyråpartner. Uppdraget syftar till att hitta nya sätt att nå målgruppen, lyfta Brothers dressade mode och att lansera vårens kostymkollektioner.


Ämnen i artikeln:

PoolBrothers

Klädkoncernen bakom Brothers RNB har upplevt några tuffa år med svaga försäljningssiffror. För en tid sedan stod det klart att man kommer att lägga ned klädkedjan Sisters.

Nu har Brothers valt Pool som ny reklambyrå.

I uppdraget för Brothers kommer Pool bland annat att lyfta fram kedjans dressade mode där den egendesignade Travel Line ingå. En kollektion med kvalitetsplagg framtagna för män som vill resa bekvämt men ändå vara välklädda.

Kollektionen kopplar samman stil med funktion på ett innovativt sätt.

Maria Sjöstrand, marknadschef Brothers kommenterar byråvalet:
– Brothers vill stärka positionen som den självklara kostymdestinationen då vi ytterligare har höjt nivån på våra kostymkollektioner. Vi behöver få fler män att uppleva Brothers på ett nytt inspirerande sätt som vi inte tror vi lyckas med via traditionella medier. Vi vill därför med hjälp av Pool utveckla nya marknadsföringsgrepp för att få upp ögonen för de som idag inte besöker Brothers så ofta. Vi gillar Pools angreppsätt att jobba med upplevelser.

Brothers och Pool har nu börjat att planera marknadsföringen. Under april rullar de första kommunikationsinsatserna ut.

– Inspirerande att ta sig an manligt mode på ett nytt sätt. Vi har samsyn på att Brothers behöver möta målgruppen på oväntade platser och tänka till hur vi får fram budskapen för att göra avtryck, annonsering räcker inte som hermodemarknaden ser ut just nu, säger Arvid Axland, kommunikaitonsstrateg Pool.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PoolBrothers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.