Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bruno lockas av Snask

Publicerad: 17 februari 2009, 15:49

Den stockholmsbaserade gallerian Bruno har valt byrå för 2009. Valet föll på Snask. – De är unga själva och förstår målgruppen, säger Sara Falkevik, marknadsansvarig på Bruno.


Ämnen i artikeln:

Snask

Bruno Götgatsbacken. Foto: Bruno

Den lilla design– och art direction-byrån Snask, bestående av Fredrik Öst, Petter Johansson och Magnus Berg, vann pitchen att ta hand om Brunogallerians kommunikation för 2009.

– Vi hade en ganska stor pitch ute i höstas och jag pratade med ganska många byråer. Det verkade finnas ett stort intresse att ta hand om Brunos kommunikation. Till slut valde vi Snask. De hade ett bra helhetstänk. Deras sätt att jobba ligger bra i tiden. De vet hur man ska jobba med sociala medier, de är kreativa och innovativa och jag känner att de förstår Brunos målgrupp bra eftersom de är själva unga killar, säger Sara Falkevik.

Arbetet har precis inletts. Sara Falkevik räknar med att det första synliga resultatet ska komma ut i skiftet mars/april.

Vilka ser ni som era konkurrenter?
– De andra stora handelsaktörerna i Stockholms city, som också jobbar med det trendiga modet. Konkurrenten är främst Stockholm city. Med mer shopping på söder kan vi locka fler folk från city till söder.

Vad hoppas du på med det nya samarbetet?
– Att det ska bli lyckat och uppmärksammat. Att vår målgrupp känner sig nöjda med det vi gör. Dessutom vill vi stärka varumärket och öka besöksströmmarna, det kan vi inte sticka under stolen med.

Snask jobbar även bland annat med Livenation/Luger, American Apparel, Malmö festivalen och Liberala Ungdomsförbundet.

Bruno grundades 2004.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Snask

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.