Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brutal ärlighet i kampanj från Betsafe

Publicerad: 11 Augusti 2015, 13:28

CP+B har gjort ny reklamkampanj för Betsafe

Foto: Pressbild

Betsafe vill i en ny kampanj visa att spelbranschen inte är glitter och glamour – utan att den faktiskt mestadels består av förlorare. Reklamfilmerna är signerade Betsafe nya globala byrå CP+B.


Ämnen i artikeln:

CP+BBetsafeCP+B Scandinavia

Kampanjen har fått namnet ”No Bullshit Betting” och utmanar allt som spelbranschen idag visar upp. Istället för att filma glädje och vinnare så visas nackdelarna upp och att riskerna är större till förlust.

– Den här typen av reklam är inget du normalt ser och jag tror kunderna kommer att uppskatta ärligheten. Vår huvudmålgrupp är risktagare och spänningssökare. Ofta erfarna spelare. De vet redan sanningen och är otroligt trötta på att bli förminskade, säger Mikael Nilsson Bäck, marknadschef på Betsafe, i ett pressmeddelande.

No Bullshit Betting kommer gå i traditionella och digitala kanaler i Skandinavien, England och på marknader i norra Europa.

Therese Olander, Client Service Director på CP+B, kommenterar kampanjen:

– Att ha en kund som är modig nog att utmana en hel industri på den här nivån är ganska ovanligt. Vi är otroligt glada och stolta över både möjligheten och resultatet.

CP+B Scandinavia blev Betsafe nya byrå i februari. Byrån har runt 60 anställda på kontor i Göteborg, Stockholm och Köpenhamn. Bland kunderna finns Scania, Sony Mobile, Sveriges Radio och Stena Line.

Se en av Betsafes fyra reklamfilmer här nedan.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

CP+BBetsafeCP+B Scandinavia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.