Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bryggmästaren i kaxig sommarkampanj

Publicerad: 5 Augusti 2019, 12:55

Åbro Bryggeris varumärke Bryggmästaren slår fast att ölet befinner sig "I en helt egen klass". Bakom konceptet står bland annat kommunikationsbyrån Hummingbirds.


Ämnen i artikeln:

ReklamÅbro

Byrån har samarbetat med i samarbete med creative directorn Fredrik Preisler, plannern Kim Saxberg och ett team på Åbro Bryggeri. Bryggmästaren är Åbros hantverksprodukt  där fokus ligger råvarorna en insikt som mynnat ut i konceptet "I en helt egen klass".

Teamet har tagit fram ett nytt visuellt uttryck i samarbete med fotografen Pål Allan. För att ytterligare förstärka Bryggmästarens egenskaper används en tonalitet där rubrikerna ställer ölen i kontrast mot olika fenomen genom inledningen "definitivt inte ...".

– Det är väldigt roligt att ha påbörjat arbetet med en så här spännande kund – och att få möjligheten att utveckla ett koncept i den här kategorin, säger Peder Westerberg, creative director på Hummingbirds i en kommentar

Arbetet påbörjades under våren och är nu ute i en bredare satsning. Medieval är TV, sociala medier, utomhus och print.

– Vi har tillsammans med Åbro noggrant analyserat premiumsegmentet och hittat en position som känns helt rätt för Bryggmästarens. Det här är öl för människor som värdesätter kvalitet, hantverk och smak, säger Kim Saxberg, planner.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamÅbro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.