Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Budgetkampanjen som vann ett Guldägg

Publicerad: 16 april 2010, 12:58

Årets stora skräll i Guldägget var att From Stockholm With Love tog hem den interaktiva kategorin. Men det var en riktig lågbudgetsatsning avslöjar Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadschef för mobiltelefoner på Samsung.


Ämnen i artikeln:

SamsungGuldägget

Bild från den belönade kampanjen ”Shakedown”

Karl-Oskar Tjernström var svensk marknadschef när han blev approcherad av byrån.
– De kom till oss och berättade att de gillade produkten och presenterade sin idé. Jag tyckte om idén och tycker att det är sympatiskt med kreatörer som slåss för sina idéer.

Fick de betalt för kampanjen?
– Det är en sak mellan oss och byrån. Men jag kan säga så mycket som att det mest handlade om att finansiera produktionen och bidra med mobiltelefoner, som var den stora kostnaden.

Har ni utvärderat utfallet?
– Jag kan inte gå in på några försäljningssiffror, men produkten har slagit våra försäljningsmål med råge. Men vi har också gjort annan reklam som bidragit till det.
– Men den här kampanjen ger 12 000 träffar i Google så det är klart att den betyder en del.

Hur värderar du Guldägget?
– Det värderar jag jättehögt. Det är ett kvitto på att det vi gör online är bra.

Samsung har bara gjort den belönade kampanjen med From Stockholm With Love och produktionsbolaget It's showtime. För den löpande kommunikationen ansvarar Spinn och Projector.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

SamsungGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.