Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Burberry och Google gör ny kampanj – där du är stjärnan

Publicerad: 24 november 2015, 16:07

Modellen Naomi Campbell och artisten James Bay i Burberrys jul kampanj.

Foto: Youtube

Burberry teamar upp med Google i sin nya julkampanj. Kunder får chansen att vara med i en film tillsammans med bland annat Naomi Campbell och Rosie Huntington-Whiteley.


Ämnen i artikeln:

InnovationYoutubeKampanjGoogle

Lyxmärket Burberry väljer att engagera kunder i sin nya julkampanj, skriver Campaign. I l företagets flaggskeppsbutik i London finns ett bås – The Burberry Booth – uppställt. När kunder kliver in i båset har de chansen att filmas tillsammans med julkampanjens största stjärnor vid sin sida. Det handlar om en 15 sekunders lång film från deras senaste ”Billy Elliot”-inspirerande kampanjfilm.

Kunderna filmas då de hoppar i stil med annonsen. När inspelningen är klar så skickas automatiskt en film till kunden som de kan dela och titta på via Youtube. Google står för tekniken i båset.

I företagets julkampanj figurerar stjärnor som Naomi Campbell, James Corden och Rosie Huntington-Whiteley. I en film som publicerades på Youtube idag delar stjärnorna med sig av sina bästa hopp-tips.

Det här är andra gången Burberry samarbetar med Google kring en digital kampanj. Första var Burberry Kisses. The Burberry Booth finns i Burberry-affären till 24 december.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.