Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 november 2015, 16:07
Modellen Naomi Campbell och artisten James Bay i Burberrys jul kampanj.
Foto: Youtube
Burberry teamar upp med Google i sin nya julkampanj. Kunder får chansen att vara med i en film tillsammans med bland annat Naomi Campbell och Rosie Huntington-Whiteley.
Lyxmärket Burberry väljer att engagera kunder i sin nya julkampanj, skriver Campaign. I l företagets flaggskeppsbutik i London finns ett bås – The Burberry Booth – uppställt. När kunder kliver in i båset har de chansen att filmas tillsammans med julkampanjens största stjärnor vid sin sida. Det handlar om en 15 sekunders lång film från deras senaste ”Billy Elliot”-inspirerande kampanjfilm.
Kunderna filmas då de hoppar i stil med annonsen. När inspelningen är klar så skickas automatiskt en film till kunden som de kan dela och titta på via Youtube. Google står för tekniken i båset.
I företagets julkampanj figurerar stjärnor som Naomi Campbell, James Corden och Rosie Huntington-Whiteley. I en film som publicerades på Youtube idag delar stjärnorna med sig av sina bästa hopp-tips.
Det här är andra gången Burberry samarbetar med Google kring en digital kampanj. Första var Burberry Kisses. The Burberry Booth finns i Burberry-affären till 24 december.