Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Burger King fejkar namnbyte

Publicerad: 3 oktober 2013, 10:24

Burger King fejkar namnbyte till Fries King för att pusha sina nya pommes-frites.

Foto: Pressbild.

”And you thought we were blufffing. From now on it´s all about the fries! Så lyder budskapet från Burger King eller som man nu föredrar att kalla sig Fries King. Adweek tycker att sociala medier-kampanjen skapar en rad problem.


Ämnen i artikeln:

AdweekBurger King

Adweek rapporterar att Burger King verkligen har haft fokus på sina nya pommes-frites på sistone.

Burger King har nu tagit sin besatthet ett steg längre genom att låtsas att man har bytt ut sitt namn till Fries King.

Burger King har också postat mängder med foton på Facebook för att ge intrycket att så verkligen har skett.

Adweek  är tveksamt till kampanjen och menar att den för det första indikerar  att Burger Kings hamburgare inte är tillräckligt goda och för det andra  att  förvirrar folk.

Adweek menar att Twitter-flödet runt kampanjen  är ett tydligt tecken på att man inte riktigt vet hur man ska reagera på  densamma.

Så här skriver en på Twitter:
”For real? No more Burger King????”

En annan, som anser sig ha förstått det hela, är skarpt kritisk.
”Bad branding. Really? Wow, your marketing coaches are on crack. Call me after the crash for some actual marketing advice.”

Adweek tycker dock att det finns en positiv sak med kampanjen.
”Den verkar få folk hungriga.”

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AdweekBurger King

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.