Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Burger King fortsätter med kaxiga tonaliteten

Publicerad: 1 juli 2019, 12:55

Burger King fortsätter på det inslagna spåret med små men frekventa kampanjer. Den här gången visar man upp alternativen för de som velar mellan kyckling- eller växtbaserade burgare.


Ämnen i artikeln:

Burger KingIngoReklam

På den amerikanska marknaden har hamburgerkedjorna länge satsat på en marknadskommunikation präglad av självförtroende. Oavsett om det handlar om McDonalds, Burger King eller Wendy's är kampanjerna ofta små där man istället förlitar sig på pr och sekundärspridning för att uppnå önskad effekt och räckvidd.

LÄS MER: Strategi, priser och kampanjer – så tänker Burger Kings globala marknadschef

På den svenska marknaden inledde Burger King förra året ett samarbete med Ingo, ett samarbete som redan burit frukt i en rad reklamtävlingar.

Nu släpper de två parterna en utomhuskampanj tänkt att marknadsföra Burger Kings nya växtbaserade produktutbud. I enheten ges mottagaren två alternativ – ett för dig som gillar kyckling som protein och ett för dig som gillar kycklingar i allmänhet och vill att de ska leva vidare.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Burger KingIngoReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.