Reklam
Burger King går tillbaka till rötterna
Publicerad: 29 mars 2017, 06:39
Snabbmatskedjan lyfter fram sitt amerikanska arv i det nya kommunikationskonceptet. Byrån som ligger bakom är BerntzonBylund.
FT
Fredrik Thambert
Burger Kings klassiska USP är att burgarna är grillade. Det har de tagit fasta på i den nya reklamfilmen signerad BerntzonBylund.
– Ibland är svaret inte längre bort än att ta en ordentlig titt på varumärkets historia.
Burger King har varit den amerikanska grilltraditionen trogen genom alla år – och det ville vi lyfta fram igen, säger Hans Bylund, kundansvarig och cd på byrån i ett pressmeddelande.
Den nya varumärkesfilmen kommer att gå i tv, medan ett antal filmer till en yngre målgrupp kommer att synas i playkanaler och YouTube.
– Vi vill förstärka Burger Kings passion för smak - och kombinera det med riktade priskampanjer tillsammans med ett lika nytt koncept för en yngre målgrupp, kommenterar Lina Nilsson, marknadschef för Burger King i Sverige.
Se den nya reklamfilmen här nedan.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Burger King
Marknadschef: Lina Nilsson
Reklambyrå: BerntzonBylund
Kundansvarig/CD: Hans Bylund
AD: Sten Åkerblom
Copy: Martin Stadhammar
Operativ projektledare: Veronika Ekeberg Grannas
Designer: John John Wedin
Moving visuals: Joakim Millqvist
Final art: Tess Stevenberg
Produktionsbolag reklamfilm: Ligistfilm
Regi: Peter Mars
Producent: Louis Dubois / Carl Ljungdahl
Mediabyrå: AdOn
Kundansvarig: Daniel Eriksson
Sociala medier: Socialminds