Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Burger King går tillbaka till rötterna

Publicerad: 29 Mars 2017, 06:39

Snabbmatskedjan lyfter fram sitt amerikanska arv i det nya kommunikationskonceptet. Byrån som ligger bakom är BerntzonBylund.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerBurger KingReklamfilmBerntzonBylund

Burger Kings klassiska USP är att burgarna är grillade. Det har de tagit fasta på i den nya reklamfilmen signerad BerntzonBylund.
– Ibland är svaret inte längre bort än att ta en ordentlig titt på varumärkets historia.
Burger King har varit den amerikanska grilltraditionen trogen genom alla år – och det ville vi lyfta fram igen, säger Hans Bylund, kundansvarig och cd på byrån i ett pressmeddelande.

Den nya varumärkesfilmen kommer att gå i tv, medan ett antal filmer till en yngre målgrupp kommer att synas i playkanaler och YouTube.
– Vi vill förstärka Burger Kings passion för smak - och kombinera det med riktade priskampanjer tillsammans med ett lika nytt koncept för en yngre målgrupp, kommenterar Lina Nilsson, marknadschef för Burger King i Sverige.

Se den nya reklamfilmen här nedan.

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Burger King
Marknadschef: Lina Nilsson

Reklambyrå: BerntzonBylund
Kundansvarig/CD: Hans Bylund
AD: Sten Åkerblom
Copy: Martin Stadhammar
Operativ projektledare: Veronika Ekeberg Grannas
Designer: John John Wedin
Moving visuals: Joakim Millqvist
Final art: Tess Stevenberg

Produktionsbolag reklamfilm: Ligistfilm
Regi: Peter Mars
Producent: Louis Dubois / Carl Ljungdahl

Mediabyrå: AdOn
Kundansvarig: Daniel Eriksson

Sociala medier: Socialminds

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.