Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Burger King kampanjar med gästernas matkoma för att sälja riktigt stora burgare

Publicerad: 19 September 2019, 09:03

I en ny kampanj i Mexico vill Burger King visa vad som händer när man intar kedjans största hamburgare. Enligt Burger King bygger kampanjen på autentiska bilder från restaurangernas övervakningskameror i Mexiko City.


Ämnen i artikeln:

Burger KingReklam

Den mexikanska byrån We Believers och Burger King använt ett dokumentärt grepp för att marknadsföra sina supersize-burgare på den latinamerikanska marknaden. I regionen är siestan i form av en liten vila på eftermiddagen en vanlig tradition. Kombinationen mellan tropisk värme och ett stort mål mat verkar dock göra att vissa inte har möjlighet att välja när de tar rast.

Enligt Burher King började den senaste kampanjen med att en av restaurangcheferna i Mexico City noterade hur gösterna somnade i samband med måltiden, inte sällan efter att ha ätit burgarna inom ramen för "King's Collection". Enligt hamburgerkedjan bygger printkampanjen på stilbilder från restaurangens övervakningskameror. Bildspråket kombineras med budskapet: "They're that big," för att marknadsföra Burger King Mexico's King's Collection.

I hörnet av varje annons syns information om datum, tid och vilken restaurang för att befästa faktumet att fotografierna är äkta.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Burger KingReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.