Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Burger King kör igång global upphandling

Publicerad: 8 Januari 2014, 15:17

Burger King-loggan.

Resumé rapporterade tidigare idag om att Burger King slutar jobba med Mother som kreativ huvudbyrå. Nu står det klart att hamburgerkedjan drar igång en global byråupphandling som leds av bolagets nye globala marknadschef, Axel Schwan.


Ämnen i artikeln:

Burger KingMother

Burger Kings nye marknadschef Axel Schwan började på bolaget den 1  januari. Han blir ytterst ansvarig för upphandling ihop med den  operative chefen för den nordamerikanska marknaden Erik Hirschhorn, enligt Adweek.

Burger King tänker  också arbeta med en hel lista av byråer för den nordamerikanska  marknaden och har precis låtit den New York-baserade digitala byrån Code  and Theory ersätta Big Fuel, enligt Adweek.

Axel Schwan har bland ansvarat för hamburgerkedjans marknadsföring på den så kallade Emea-marknaden – Europa, Mellanöstern och Afrika under de senaste två åren.

Han har tidigare varit bolagets marknadschef för Tyskland, Österrike och Schweiz.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Burger KingMother

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.