Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 september 2019, 09:07
För att fira demokratins födelsedag låter Burger King i Frankrike sina kunder rösta om vilken hamburgare de vill kunna köpa till nedsatt pris.
Burger King har de senaste åren gjort sig kända för sin innovativa marknadsföring. I somras var varumärket en av de stora vinnarna i Cannes Lions och den globala marknadschefen Fernando Machado har berättat för Resumé att han jobbat långsiktigt för att få varumärket att våga mer i sin marknadsföring.
– Den första dagen kommer du inte att hoppa från 50 meter. Du kommer att hoppa från en meter, sedan två. Sedan, efter 20 år eller så när du hoppar från 50 meter är det ingen big deal längre. Det är inte skrämmande för dig, även om det är både skrämmande, imponerande och riskfyllt för andra.
I Frankrike väljer man nu att lansera ytterligare en kampanj med annorlunda angreppssätt. Den andra september är födelsedagen för den franska demokratin. För att fira demokratin kommer Burger King de kommande veckorna låta sina kunder bestämma vilken hamburgare som ska finnas tillgänglig för två euro. Röstningen sker via Burger Kings app och kampanjen kommer att kompletteras med spottar i tv, digitalt och i print.