Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Burger King ska bli mindre seriösa

Publicerad: 2 April 2014, 14:08

Hamburgerjätten Burger King drar igång ”Grillat by BK” där man ska erbjuda alltifrån roliga filmer med kända personer till specialerbjudanden och bakom-kulisserna-material.


Ämnen i artikeln:

Burger King

– Grillade hamburgare är Burger Kings signum och det är roligt att kunna  bredda diskussionen både åt det seriösa hållet och det kanske inte så  seriösa, säger Sarah Frelin Ekvall, marknadschef på Burger King Sverige i  en kommentar.

Tanken med ”Grillat by BK” är att tilltala en bred  målgrupp genom att använda kända personer. Först ut är gamern Tobias  ”Tejbz” Öjerfalk.

Han ska sätta en ny definition på uttrycket  ”snabbmat” genom tävlingen ”whoopping”, som går ut på att man ska filma  sig själv medan man äter en Whopper så snabbt man bara kan.

– Vi kommer att fokusera på den grillade smaken och leka med olika uttryck för det, säger Sarah Frelin Ekvall i en kommentar.

Här hittar du Grillat by BK.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Burger King

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.