Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Burger King visar hungerns makt

Publicerad: 16 maj 2014, 08:25

Foto: Skärmklipp från Youtube.

I samband med att Burger King släpper sin nya måltid "Folkburger Meal" går de ut i en ny kampanj om att drömma sig bort.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerBurger KingBerntzonBylund

Kampanjen har tagits fram och producerats av BerntzonBylund. Den handlar om hur folk drömmer sig bort i vardagen.  

– Idén till filmerna bygger på känslan när hungern sätter in och man plötsligt dagdrömmer sig bort, säger Hans Bylund, cd på BerntzonBylund, i en kommentar.

Filmerna har producerats av BerntzonBylunds filmproduktionsavdelning under ledning av regissören Alexander Hols.  

Arbetsgrupp BerntzonBylund
Hans Bylund, kundansvarig och cd
Yasin Lekorchi, Art Director
Måns Andersson, copywriter
Alexander Hols, filmregissör
Joakim Millqvist, prodass film
Gabriella Wollo, produktionsledare
Isa Svärd, Formgivning

Postproduktion: Goodmotion
Ljud: Redpipe

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.