Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 december 2017, 13:16
Franska Burger King har slagit in en hel restaurang för att ge en julklapp till sin största Facebook-fan.
Burger King har internationellt sätt gjort flera uppmärksammade kampanjer under året, bland annat utomhuskampanjen med fotografier där kedjans egna restaunger. Nu sätter de guldkant på avslutningen av 2017 med att uppmärksamma sitt största Facebook-fan i Frankrike.
Sullyvan K. har under året publicerat 637 kommentarer på Burger Kings Facebookssida, vilket är fler än någon annan. I byrån Buzzmans stunt får hamburgerentusiasten sin egen Burger King-restaurang inslagen. #MerryChristmasSully. Det tog 35 personer och över en kilometer material att verkställa spektaklet,
Platsen bär en skylt med texten “Home of Sullyvan K.” över dörren. Han har fått sin egen parkeringsplats, en egen kungastol, en eget bord och en egen Whooper-förpackning. Dessutom får han käka gratis hamburgare i ett år.
Till saken hör att den person som skriver flest kommentarer till filmen också kommer att få gratis Burger King-mat under ett års tid. En annorlunda sätt att driva engagemang.