Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Burger Kings marknadschef går till Shout

Publicerad: 18 December 2012, 10:50

Melina Aristiadou

Burger King nordiska marknadschef Melina Aristiadou blir strategisk projektledare på Shout från och med januari 2013.


Ämnen i artikeln:

Burger KingShout

Shout stärker sin strategiska kompetens genom att värva Melina Aristiadou. Hon har varit ansvarig för Burger Kings marknadskommunikation i Sverige, Norge, Danmark och Holland sedan 2004.

Under åren på Burger King har Melina Aristiadou lanserat en rad olika nya produkter, kampanjer och strategier som bidragit till Burger Kings framgång.

– Det ska bli otroligt spännande och roligt att börja jobba på
byråsidan. Jag tror att mina erfarenheter och min bakgrund kan
vara till stor nytta i min nya roll, säger Melina Aristiadou.


Som marknadschef har Melina Aristiadou varit Shouts närmaste kontakt
under snart 10 år. Enligt Stefan Gustafsson, vd på Shout, växte
beslutet fram under en längre tid.

– Vi har arbetat nära Melina Aristiadou under många år och då och då
pratat om tiden efter Burger King, säger Stefan Gustafsson.

Melina Aristiadou har utsetts till årets marknadschef inom fast food. Shout ser stor potential i sin nya rekrytering I och med den
erfarenhet som hon besitter inom fast food-, konsument- och
franchisekedjor.

Shout och King Food har beslutat om fortsatt samarbete och
Melina kommer även fortsättningsvis att vara en viktig länk
i samarbetet med King Food för att fortsätta Burger Kings marknadsföring.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Burger KingShout

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.