Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Busiga pensionärer säljer Vings vuxenkoncept

Publicerad: 23 augusti 2013, 09:33

På lördag är det premiär för en nyproducerad film och som har ett nytt tema - nu med fokus på Vings vuxenkoncept – Sunprime Hotels som vänder sig till vuxna som reser utan barn.


Ämnen i artikeln:

Ving

– Den här gången har vi gjort den äldre målgruppen till hjältarna, de som är 60-plussare och som är en väldigt viktig målgrupp för oss. De är köpstarka, reser mycket och gillar att vara aktiva på sin semester. Dessutom är det sällan någon lyfter fram dem i reklamsammanhang på ett positivt sätt, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Efterfrågan på vuxenhotell är stor. Närmare var sjunde Vingresenär har bokat en resa till ett vuxenhotell i vinter och redan nu har nära 30 procent fler kunder bokat en resa till ett Sunprime-hotell under vintersäsongen jämfört med samma period föregående år.

–Med den nya filmen vill vi dra nytta av den medvind vi har i det stora intresset för hotell som vänder sig till en vuxen publik. Särskilt som vi nu lanserar vårt 13:e Sunprime-hotell i november, avslutar Claes Pellvik.

Filmen, som är inspelad på Mallorca, har tagits fram av Forsman & Bodenfors och producerats av Anders Skog Film. Den kommer att synas framför allt i TV4 men också på TV3 samt i Sjuan.  Vings vinterkampanj rullar under hela hösten och syns förutom i TV även i print, webben, sociala medier, nyhetsbrev och i den mobila appen.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Ving

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.