Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Butikskedjan: Den här minen är inget gott tecken

Publicerad: 10 november 2015, 09:06

Ser du ut så här gillar du inte julklappen.

Är du inte nöjd med julklappen? Nu avslöjar den brittiska butikskedjan Harvey Nichols vad ditt minspel egentligen innebär.


Ämnen i artikeln:

adam&eve DDB

Harvey Nichols har tidigare prisats för sina reklamkampanjer. Bland annat kammade de hem fyra Grand Prix för kampanjen "Sorry I spent it on myself" i Cannes 2014.

Enligt Adweek baseras kampanjen den här julen på "forskning" som säger att 72 procent av britternas ansikten förvrids i ett "gift face" för att hålla fasaden uppe när de öppnat julklappar från nära och kära.

– Den här julen ville vi hjälpa människor att undvika ett #GiftFace och att se till att våra kunder ger sina nära och kära en gåva som verkligen går hem. Vi hade ett nära samarbete med adam&eveDDB för att skapa ännu en övertygande och komisk kampanj som vi vet att britterna kan relatera till. Vi har alla varit där, säger Shadi Halliwell, marknadsdirektör på Harvey Nichols, till Adweek.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

adam&eve DDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.