Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bvlgari tar vara på sitt italienska arv i ny global kampanj – svenska byrån GOLF bakom

Publicerad: 30 September 2020, 08:21

Lyxvarumärket lanserar globala kampanjen ”Mai Troppo” som har tagits fram av Stockholmbyrån GOLF. Kampanjen är fotograferad av Johan Renck och Jakob Ihre.


Ämnen i artikeln:

Johan RenckReklamkampanj

I veckan släpper det exklusiva smyckesvarumärket Bvlgari sin nya tagline och kampanjen ”Mai Troppo” framtagen av Stockholmsbyrån GOLF som grundades av kreatörsduon Henrik Düfke och Felipe Montt 2018.

Bland skådespelarna som syns finns Emmy-vinnande Zendaya från HBOs ”Euphoria”, Naomi Scott som är stjärnan i Guy Ritchies ”Aladdin” och supermodellen Lily Aldridge.

Kampanjen, som är fotograferad av Johan Renck och Jakob Ihre, rullar nu utomhus och på flygplatser i Europa, Asien och USA, samt i tidningar som Vogue och New York Times. 

Henrik Düfke och Felipe Montt, creative partners på GOLF säger i en kommentar: 

– Bvlgari är ogenerat italienska, de är överdrivet emotionella, och deras smycken är vulgärt dyra. Vår pitch till dem var att de helt enkelt är ”too much” – men att de ska stå för det. Där nånstans föddes deras nya filosofi ”Mai Troppo”, italienska för ”Never Too Much”.

Första delen av kampanjen släpptes i våras med en manifesto-film, även den gjord av Emmy-vinnande regissören Johan Renck och hans team bakom HBO-serien Chernobyl.

Under våren valdes Johan Renck in i Platinaakademin. Bvlgari-filmen för tankarna till regissörens guldäggsbelönade reklamfilm för H&M by Lagerfeldt från 2003.

Kreatörsduon Henrik Düfke och Felipe Montt träffades på BBH New York 2010. Sedan dess har de arbetat ihop på bland annat Mother i London och CP+B och McCann i Stockholm. Byrånamnet GOLF står för Goldblum Oppenheimer Laumann Friedberg, fyra fiktiva karaktärer som låter som de skulle gilla att spela golf, till skillnad från grundarna själva.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Johan RenckReklamkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.