Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bygg- och fixarvaruhus

Publicerad: 24 oktober 2011, 20:13

Vinnare i kategorin Bygg- och fixarvaruhus är Johan Saxne, Bauhaus.
– Vi var väldigt långsiktiga och vi har trott mycket på vårt koncept. Vi kommer fortsätta våga prova nya saker, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

101 marknadschefer

Johan Saxne, som när han tillträdde som marknadschef för Bauhaus utlovade en storoffensiv vad det gäller marknadsföring, i en intervju med Resume.se inför 101 Marknadschefer:
– Det trycket vi har haft och fortfarande har kunde jag nog inte riktigt ana när jag tillträde. Vi har ökat i princip alla kanaler och även lagt till nya, till exempel har vi lanserat Bauhaus på facebook, en Bauhaus-app för iPhone. I maj lanserade vi Bauhaus webb shopp, något som krävt helt nya grepp i marknadsföringen för oss. Vi har under året också gjort många lyckade TV samarbete, till exempel Sofias Änglar, Solsidan, Härligaste Hemmasnickaren och nu senast Adam Live.

Bauhaus har följande byråsamarbeten:
Reklambyrå: Inhouse
Mediebyrå: Scream
PR-byrå: Priest pr

Två i kategorin blev K-Rautas Niklas Linros. Trea blev Joachim Frykberg, Jula.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

101 marknadschefer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.