Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 april 2015, 11:27
Bygg-Oles nya kampanj.
Bygg-Ole firar 70 år och slår samtidigt ihop sitt varumärke med Nacka Trä. I samband med det uppdaterar de sin varumärkesplattform.
Ämnen i artikeln:
PoolBygg-Ole har funnits sedan 1945, och vill i år tydliggöra sitt varumärke både för privat- och proffskunder. Särskilt med tanke på att de slås ihop med byggvaruhuset Nacka Trä.
Till det har de anlitat reklambyrån Pool som ligger bakom den nya kampanjen.
– Pool har därför genomfört ett omfattande varumärkesarbete och utifrån det utarbetat konceptet Oss grannar emellan. Konceptet ska tydliggöra känslan av trygghet, bygglädje och gemenskap, säger Rebecca Sellei på Pool, i ett pressmeddelande.
Den nya kampanjen går utomhus på bussar och stortavlor, annonser i morgonpress samt online på nyhets- och bostadssajter. Under året kommer byrån att skapa fler aktiviteter inom ramen för det nya konceptet.
Arbetsgrupp Pool:
Johan Pödra, Art Director
Ulf Rönnbäck, Copywriter
Emma Sandler, Orginalare
Rebecca Sellei, Projektledare
Eva Inde, Produktionsledar
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Pool