Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bygg-Ole filar till varumärket

Publicerad: 16 april 2015, 11:27

Bygg-Oles nya kampanj.

Bygg-Ole firar 70 år och slår samtidigt ihop sitt varumärke med Nacka Trä. I samband med det uppdaterar de sin varumärkesplattform.


Ämnen i artikeln:

Pool

Bygg-Ole har funnits sedan 1945, och vill i år tydliggöra sitt varumärke både för privat- och proffskunder. Särskilt med tanke på att de slås ihop med byggvaruhuset Nacka Trä.

Till det har de anlitat reklambyrån Pool som ligger bakom den nya kampanjen.
– Pool har därför genomfört ett omfattande varumärkesarbete och utifrån det utarbetat konceptet Oss grannar emellan. Konceptet ska tydliggöra känslan av trygghet, bygglädje och gemenskap, säger Rebecca Sellei på Pool, i ett pressmeddelande.

Den nya kampanjen går utomhus på bussar och stortavlor, annonser i morgonpress samt online på nyhets- och bostadssajter. Under året kommer byrån att skapa fler aktiviteter inom ramen för det nya konceptet.

Arbetsgrupp Pool:
Johan Pödra, Art Director
Ulf Rönnbäck, Copywriter
Emma Sandler, Orginalare
Rebecca Sellei, Projektledare
Eva Inde, Produktionsledar

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.