Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 November 2014, 15:07
Erik Öhlin, Annette Jannerö och Marcus Wibergh
Erik Öhlin på XL-BYGG är Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin byggvaruhus. Annette Jannerö på Max vinner i snabbmatskategorin medan sporthandelsvinnare blir Marcus Wibergh på XXL.
Vinnarna fortsätter att kliva upp på Berns scen när Resumé utser Sveriges Bästa Marknadschefer i 15 kategorier. Eric Öhlin lyfter fram sina kunniga butiksägare och vinner i byggvaruhuskategorin. De övriga nominerade var: Bauhaus Johan Saxne, Bygmas Carl Evedius, Byggmax:s Daniel Juhlin, Hornbach:s Weronica Lundgren och Mikael Tykesson på Woody.
Max marknadschef Annette Jannerö vinner i snabbmatskategorin, men kunde tyvärr inte komma på prisutdelningen. I hennes ställe representerades hamburgerkedjan av Henrik Åkerman. Hon vann i konkurrens med; Burger Kings Sarah Frelin Ekvall, Frasses Pernilla Näslund, McDonald's Jeff Jackett och Eva Ekeberg på Subway.
Norska sporthandelskedjan XXL tror starkt på printbilagor och deras marknadschef Marcus Wibergh vinner i sin kategori. De övriga nominerade var: Decathlons Marco Licastro, Intersports Robert Kindstrand, Stadiums Victoria Appelqvist och Team Sportias Christin Sandstedt.
Byråsamarbeten:
Erik Öhlin, XL-BYGG
Reklambyrå: Egen inhouseavdelning samt Blomquist Annonsbyrå
Mediebyrå: ExB
Brand experience-byrå: Nine Yards
Annette, Jannerö, Max
Reklambyrå: Acne Advertising,
Mediebyrå: Starcom,
Pr-byrå: JMW,
Webbyrå: Agents,
Extern konsult: Vivi Sumpton – grafisk design/packaging
Marcus Wibergh, XXL
Reklambyrå: Norska Schjarven
Medier och pr: Inhouse