Reklam
Byrå-dreamteam ska lansera Fogg
Publicerad: 23 maj 2013, 09:55
John Harmander, marknadschef på Fogg, har handplockat kreatörerna.
Perfect Fools, Whispr, Edelman och Pronto bildar en gemensam byråkonstellation för att lansera internetjänsten Fogg. Inför lanseringen har Fogg även rekryterat Louise Sallander från Prime som pr-ansvarig.
MH
Magnus Helander
Foggteamet har tagit fram Foggkortet, en internettjänst som möjliggör access för plattor till fastpris över landsgränser.
Nu har Fogg hämtat inspiration från H&M och handplockar ett ”dream team” för att sköta lanseringen. Man har tagit ut tolv personer i ett "Fogg Room".
Några av dem är Linda Waxin (VD Edelman), Jerry Silfwer (partner Whispr), Tony Högqvist (Creative Director Perfect Fools), Patrick Gardner (VD Perfect Fools), Johan Granlund (VD Inventa) och Nils von Heijne (Creative Director Pronto).
– Jag har länge varit intresserad av H&Ms sätt att jobba med kreativa tjänster där man har insourcat varumärket men handplockat kreativa hjärnor till varje projekt. Det har varit en tuff pitchprocess där jag nu anser mig ha hittat de bästa av de bästa inom respektive område, säger John Harmander, marknadschef på Fogg som tidigare jobbat med Tele2s varumärke på global nivå.
Igår smyglanserades Fogg-kortet och det är nu möjlighet för allmänheten att signa upp sig på väntelistan för att få ett Foggkort.
Hela teamet
· Perfect Fools (Digital Innovation & Varumärke)
· Whispr (Digital strategi)
· Edelman Stockholm (PR och varumärke)
· Pronto (realtidsaktivering & social media)
· Inventa (webproduktion)
· Bunch (designproduktion)